péntek, január 27

Nővéremtől




Egy olyan embernek mint, én, aki igencsak hajlamos a halogatásra, 
kurtán-furcsán csengenek ezek a szavak. Carpe Diem.
A percről percre létezés művészete. Még tanulnom kell.
De megadatott a választás lehetősége. Ellentétben azzal, akinek nem.
Aki valóban percről percre kell, hogy éljen.
Aki nem ismeri a MAJD fogalmát, mert ő csak a MOST-ban létezhet.
Aki nem halogathat.

  Mert kell legyen egy OK. AZ ok.
Kerestem, végül nem én leltem rá. Megtalált.

 A reggeli borongós-esős időben fázósan sietős emberek
és ez a furcsa torokszorító érzés, ami nem múlik.
Andris. A neve Andris. Pici, törékeny és csak 2 éves. Rákos. Áttétes.
Nem ismerem, Anyu mesélt róla.
Mégis látom, ahogy kis kezét nyújtja a cukorkáért,
miközben édesanyja féltőn simítja ki homlokából
szőke tincseit: „tudod, hogy nem szabad”.
Tudja.
Mégis olyan jó megérinteni, elképzelni, ahogy selymesen szétolvad a szájban.
Olyan jó vágyni.

 Lehet, hogy az érzelem annyira erős, hogy a test nem bírja féken tartani.
A lélek és az érzések átveszik az irányítást, és a test sírni kezd.
Már nem tartom vissza.
Hagyom, hogy könnyeimet elmossák az esőcseppek. …

  Még most is, mikor ezeket a sorokat írom, azon tűnődöm,
honnan ez a nagy erő ebben a mosolygós, pöttöm emberkében?
Mi nem értjük, Ő igen. Nem dühös. Csak fáradt.
Nem hibáztat. Nem panaszkodik. Megadóan, türelmesen viseli sorsát.
Alázattal. Erős. A szüleiért. Értem. Értünk. …

 Hálás vagyok a sorsnak, hogy van egy ilyen Andrisom. 

Remélem, még sokáig lesz...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése